"Przez dwujęzyczność do przyszłości" - to tytuł projektu Erasmus+, który Szkoła Podstawowa nr 1 w Mosinie realuje od 1 października 2019 r. do 31 marca 2021 r. Głównym założeniem tego przedsięwzięcia jest rozwój kadry pedagogicznej naszej placówki w kwestii znajomości języka angielskiego oraz kompetencji metodycznych.
W projekt bezpośrednio są zaangażowani następujący nauczyciele:
- Anita Walachowska, Alicja Plenzler i Justyna
Nojszewska, które wezmą udział w zagranicznych kursach metodycznych,
- Ewa A. Szymańska, Agnieszka Król-Maćkowiak, Agata Walter i Paulina
Mania - ich zadaniem jest rozwój znajomości języka angielskiego.
GŁÓWNE CELE PROJEKTU
1. Podniesienie kompetencji językowych kadry
pedagogicznej, co umożliwi utworzenie klasy o profilu dwujęzycznym z co
najmniej dwoma przedmiotami nauczanymi z wykorzystaniem języka angielskiego (ambicją szkoły jest nauczanie 3-4 przedmiotów
niejęzykowych po angielsku) oraz umiędzynarodowienie edukacji poprzez
realizację projektów europejskich.
2. Nauczanie języka angielskiego w oparciu o koncepcje CLIL i STEAM, czyli tworzenie swoistego rodzaju ścieżek międzyprzedmiotowych łączących edukację językową z innymi obszarami (np. historią, geografią, matematyką, sztuką, przedmiotami przyrodniczymi itp.) na bazie przykładów dobrych praktyk poznanych podczas kursów metodycznych oraz międzynarodowych publikacji i narzędzi internetowych. 3. Wprowadzanie skutecznych metod nauczania oraz efektywnego zapamiętywania nowych treści w oparciu o narzędzia i techniki stosowane podczas zagranicznych kursów językowych i metodycznych. 4. Podnoszenie jakości edukacji wczesnoszkolnej poprzez rozwój kompetencji cyfrowych i nowoczesnych technologii (programowanie i kodowanie) oraz efektywne korzystanie z ogólnie dostępnych narzędzi TIK, zmianę sposobu oceniania najmłodszych uczniów na taką, która będzie doceniała rozwój, a nie tylko wskazywała błędy, wpływ dzieci na sposób zdobywania wiedzy oraz naukę pracy w grupie. 5. Rozwój doradztwa zawodowego w oparciu o skuteczne rozwiązania przyjęte w innych krajach UE. Będzie to możliwe przez udział naszego szkolnego doradcy w kursie językowym, co będzie jednocześnie autentycznym przykładem realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie, wpłynie na autorytet nauczyciela w tej materii, a przede wszystkim umożliwi mu korzystanie z anglojęzycznych materiałów, opracowań i narzędzi, które wzbogacą jego warsztat pracy. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz