Cele projektu



GŁÓWNE CELE PROJEKTU

1. Podniesienie kompetencji językowych kadry pedagogicznej, co umożliwi utworzenie klasy o profilu dwujęzycznym z co najmniej dwoma przedmiotami nauczanymi z wykorzystaniem języka angielskiego (ambicją szkoły jest nauczanie 3-4 przedmiotów niejęzykowych po angielsku) oraz umiędzynarodowienie edukacji poprzez realizację projektów europejskich.
 



2. Nauczanie języka angielskiego w oparciu o koncepcje CLIL i STEAM, czyli tworzenie swoistego rodzaju ścieżek międzyprzedmiotowych łączących edukację językową z innymi obszarami (np. historią, geografią, matematyką, sztuką, przedmiotami przyrodniczymi itp.) na bazie przykładów dobrych praktyk poznanych podczas kursów metodycznych oraz międzynarodowych publikacji i narzędzi internetowych.

 




3. Wprowadzanie skutecznych metod nauczania oraz efektywnego zapamiętywania nowych treści w oparciu o narzędzia i techniki stosowane podczas zagranicznych kursów językowych i metodycznych.

 








4. Podnoszenie jakości edukacji wczesnoszkolnej poprzez rozwój kompetencji cyfrowych i nowoczesnych technologii (programowanie i kodowanie) oraz efektywne korzystanie z ogólnie dostępnych narzędzi TIK, zmianę sposobu oceniania najmłodszych uczniów na taką, która będzie doceniała rozwój, a nie tylko wskazywała błędy, wpływ dzieci na sposób zdobywania wiedzy oraz naukę pracy w grupie.

 



5. Rozwój doradztwa zawodowego w oparciu o skuteczne rozwiązania przyjęte w innych krajach UE. Będzie to możliwe przez udział naszego szkolnego doradcy w kursie językowym, co będzie jednocześnie autentycznym przykładem realizowania koncepcji uczenia się przez całe życie, wpłynie na autorytet nauczyciela w tej materii, a przede wszystkim umożliwi mu korzystanie z anglojęzycznych materiałów, opracowań i narzędzi, które wzbogacą jego warsztat pracy.

 

6. Wzrost przedsiębiorczości zarówno wśród kadry biorącej udział w mobilnościach (np. poprzez fakt uczestniczenia w zagranicznym kursie), jak i uczniów angażowanych np. w realizację projektów przybliżających wiedzę o krajach UE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz